Forum www.syrenabielskoklub.fora.pl Strona Główna www.syrenabielskoklub.fora.pl
Forum Bielskiego Klubu Syreniarzy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje motocykle i motorowery
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.syrenabielskoklub.fora.pl Strona Główna -> Motocykle i motorowery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batagur
administrator



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Sob 13:42, 17 Lis 2007    Temat postu: Moje motocykle i motorowery

Zamierzam tutaj tworzyć mały katalog sprzętów które posiadam, wszystkie w jednym miejscu.

1. Wszystko zaczęło się oczywiście od Komara 2350 z 1972 roku. Komara odkupiłem od kolegi który odziedziczył go po zmarłym wujku. Wujek był nie pełnosprawny i dostał komara, nie był dużo jeżdżony, a i nigdy nie trafił w złe ręce. Przebieg w dniu zakupu to ok 4500km. Obecnie km maszyna bezawaryjna i zawsze na chodzie. Na początku wiadomo śmigałem ile wlezie, uczyłem się wszystkiego na nim czasem odrobine głupich szaleństw.
Obecnie już sobie stoi jeżdżony tylko latem w słoneczne niedziele z prędkością ekonomiczną 30km/h zawsze w orzeszku. Na zimę konserwowany i regularnie przepalany.



2. Tutaj już widać komara 2320 z 1968 roku.
(stan bezpośrednio po zakupie)



Kupiłem go, następnie poprawiłem jego wygląd, skompletowałem orginalne części no i sobie jeździłem. Ale nie byłem z niego zadowolony z powodu braku papierów, nie orginalnego lakieru - jeszcze zepsutego, przeróbek instalacji elektrycznej więc został sprzedany - pojechał do Szwecji. Teraz mam mieszane uczucia, ale znajde z papierem i orginalnym szaroniebieskim lakierem Smile





3. Teraz pozostając w 50 cm sześciennych czas na 2 Żaki i Rysia. Pierwszego żaka i rysia kupiłem w Zebrzydowicach po cenach paskudnych, ale cóż za nie wiedze się płaci... Drugiego żaka za to kupiłem w cenie wręcz śmiesznej Smile. Żaki są w miarę ładne i kompletne, rysia ktoś zaczął "robić" pędzlem, ale może to go właśnie uratowało. Z rysia to tam mało jest, tak naprawdę żeby mówić o jakim kolwiek remoncie to potrzebny jest drugi, a ten na części. Pozatym jeśli remont rysia to tylko takiego z wysokim siodłem i silnikiem typu duże jajko...



4. Następnym pierdopędem jest komar 2320, nie jest on mój w 100% bo dostałem go do remontu, ale z założeniem że jak chce to moge sobie na nim śmigać ile tylko chce, a właściciel też od czasu do czasu chciałby się przejechać Wink no i tak już u mnie został Smile) Jest on typowym przykładem stodolnika, cały w sianie, miał dorobione z blachy zasłony przedniego błotnika, ale zachował się w przyzwoitym stanie w orginalnym lakierze który tylko w paru miejscach został poprawiony. Ostały się nawet orginalne paski mocujące na bagażniku co jest rzeczą nie spotykaną... Aktualnego zdjęcia narazie nie mam tj było robione zaraz po przywiezieniu.


5. Czas na zmiane pojemności Wink
WFM M06 1958rok... zaczęło się od silnika(fotka A), kolega przekazał że jest do sprzedania więc kupiłem za 40zł z brakami no ale wiadomo... Wypucowałem go, przejrzalem i odstawilem. Po miesiącu zapytano mnie czy bym wfmki nie chciał, dostałem fotke (fotka B) wyglądała całkiem nieźle więc oczywiście biore. Nadszedł ten czas ze pojechałem po motor, wleźliśmy za dom, dostałem gumioki (mieszanina błota i odchodów ptactwa domowego do kostek), spodziewałem się jakiegoś garażu/komórki, a tu usłyszałem o tu widać kawałek koła obejrzyj sobie... Stała porzucona pomiędzy jakimś dziadostwem wybrudzona, zaniedbana i zapuszczona, no to uczucia się spotęgowały i stwierdziłem że i tak ją wezme cene stargowałem 50zł w dół no i stałem się właścicielem pojazdu motocyklopodobnego - obrazu męki, rozpaczy i wizji świata jak wyglądał gdy panował chaos, pierwsza jazda z górki, zcentrowane koła, chwiejna kierownica jedyne co w miare sprawne to tylni hamulec.
Już zacząłem sobie zdawać sprawę że trzeba działać odrazu ale po najmniejszych kosztach, bo w trakcie remontu żaka skompletowałem ją tak zeby wszystko było orginalne, silnik bez oszczędności - nowe części ale bez szlifu cylindra (teraz żałuje), reszta została pomalowana na czarny mat, miejsce części chromów na srebrno.

Wygląda nieźle - jak z woja Wink pali i chodzi ładnie. Oczywiście nie jest to koniec, bardziej komplet i zabezpieczenie, docelowo oczywiscie nowe chromy i wiśniowy lakier.
Przez zimę jej wygląd trochę się poprawi, będzie polerka, nowa kierownica z ślicznym chromem, i srebrne koła.

A.

B.


C. stan obecny z komarem Wink

4. Czas na deser...
SHL M04/5 z 1954 roku. Przedstawię całą historię bo jest ona nieprawdopodobna Wink długa ale przeczytajcie!
Shlki M04 szukałem bardzo intensywnie, zakochałem się w tym motocyklu a i przespałem moment kiedy były na allegro po tysiąc zł do remontu...
Pewnego dnia kolega (juz znany z wyżej;)) powiedział mi że w wiosce obok jacys koledzy kolegi... mają jakąs starą shl 125 najprawdopodobniej M04 i śmigają nią po lesie itp, no to wyszły mi oczy na wierzch, ale wiadomo jak to jest z kolegami kolegów, kontakt maskaryczny i nic pewnego...
Na allegro zobaczyłem aukcje części do wsk i shl m11 bodajze wsiadłem na komara i pojechałem w ten sposób poznalem Szymka, nic nie kupile bo to byly jakies resztki z trajki oprócz fabrycznego klucza do wfm (gratis) ale pogadaliśmy dość długo, obejrzałem jego pojazdy itp no i wygadałem się że szukam shlki 125, on na to że jego wujek ma taką, ale nie jest do sprzedania, oczywiście pojechaliśmy tylko zobaczyć... (ja na komarze) no i tak jest pozwolono mi zrobic fotke (fota A1) no i zacząłem wypytywać... ale nie nie do sprzedania i MOMENT KULMINACYJNY Szymek: ale wujek chodź komara zobacz, no i odrazu lepiej Smile 2 dni później shlka już była u mnie. Jest z papierem, i przyrzekłem (z resztą nie było to potrzebne) że jej nie sprzedam, ani mi taka myśl nie przeszła!

No i to oczywiście ta shl o której wspomniał mój kolega, pamiątką po jazdach jest jeszcze widoczna manetka z komara którą chłopcy założyli zeby posmigac oczywiscie podczas nieobecnosci wlasciciela...

2 fotki, jedna jak stała sobie A1 tak cyknąłem zeby miec pamiątke, druga juz po zakupie u mnie w garażu Smile Teraz tylko odświeżenie. Szukam kopki!!! I podziękowania zarówno dla p. Sylwestra i Szymka Smile

A1

A2

22.12.2007 Kupiłem Komara SPORT. Stan całkiem niezły, cena przystępna gratis do niego silnik, pokrywa sprzęgiełka do wfm i manetka z Rysia Very Happy Rocznik 1972 paru rzeczy brakuje, błotniki trzeba zmienić, ale na szczęście wszystko co potrzebne mam Smile także kosmetyka, trzeba go porządnie umyć i będzie smigać. Ostały się jeszcze orginalne linki Smile




26.04.2008 Dziś zdobyłem SHL M11 175ccm silnik S32. Już długo przymiaerzałem się do tej maszyny ale jakoś nigdy nie mogłem trafić takiej jakiej szukałem. Jak widać jest ona w miarę kompletna, i co najważniejsze trzyma się kupy Smile Aktualnie najbardziej zależy mi na ładnych błotnikach ale i na innych brakach, które będę z czasem uzupełniać na spokojnie. Jak tylko skończę M05 to odpalę M11 tak żeby była aktywna w kolejce. Przy okazji jej były właściciel ma 3 syrenki, w tym jedną świeżo kupioną, akurat nią dojeżdżał od pierwszego właściciela Wink liczę że wpadnie na zlot Smile










10.05.2008
Stało się pierwsza zagraniczna maszyna w mojej kolekcji MZ TS 250 z 1973 roku - pierwszy rok produkcji. Kiedy zakupiłem książkę o MZ zaciekawiony historiami związanymi z tym motocyklem opowiadanymi przez moją babcię która miała MZ z przydziału, zobaczyłem TS-kę zakochałem się. Wcześniej miałem kontakt z MZ Trophy 250 i ETZ 300ccm, ale one jakoś mi nie odpowiadały. Jak widać jest ona w całkiem przyzwoitym stanie, ale jest trochę do roboty. Kupiłem ją z Jasienicy, jestem jej praktycznie 2 właścicielem jest ona sprawna, zarejestrowana, opłacona i ma ważny przegląd.



08.09.2008
Do kolekcji dołączyła również druga WSK-a M06 z 1958 roku, dokładnie taka sama jak ta czarna tyle że jeszcze w oryginalnym stanie, nie katowana w 100% oryginalna, łącznie z kilkoma rarytasami jak dystanse pod kratką, oryginalne sruby kratki, oryginalna tylna lampka czy oryginalne obicie kanapy.





10.11.2008
No i świat zawirował. Po 50ccm, 125ccm, 250ccm, nadszedł czas na MOTORYNKĘ Smile tak mi jakoś odbiło że muszę mieć tego małego potworka. Wygląda superowo na tle MZ 250... Motorek wygląda nieźle, szukałem i trafiłem szczęścilwie na model z silnikiem S38 025 czyli jajko z biegami w nodze - fabrycznie.





Zdjęcia później.

21.11.2008
GNOM - powojenny mały piękny silniczek rowerowy z lat 50tych. Cudeńko o potężnej mocy 0,4 KM , + siła mięśni rowerzysty. Stoi sobie na pułce w pokoju, docelowo jak zdobędę mocowania, dekiel magneta i dekiel pompki paliwowej będzie dokręcony do remontowanego właśnie roweru marki UKRAINA Wink






Plan na najbliższą przyszłość. Myślę że będzie u mnie tylko chwilowo bo nie ma sensu się rozdrabniać i za nią kupię coś polskiego albo kasa pójdzie w remont.
[/img][/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batagur dnia Wto 21:33, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Sob 11:12, 13 Gru 2008    Temat postu:

Imponuje mi Twoja kolekcja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
104
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Sob 15:34, 13 Gru 2008    Temat postu:

Jestem pod wrażeniem zaciętości w szukaniu i samej kolekcji.
Powodzenia w dalszych bojach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batagur
administrator



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Wto 21:59, 16 Gru 2008    Temat postu:

Dzięki, ale zapowiadam że to zdecydowanie jeszcze nie koniec ;P Teraz na celowniku mam Junaka i Osę. Pobocznie myślę o odbudowie SHL 175R i jednak może zdecyduje się na remont NSU 501 OSL, który oststnio coraz poważniej siedzi w mojej głowie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Pią 22:23, 19 Gru 2008    Temat postu:

no a co z Syreną??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batagur
administrator



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Sob 17:55, 20 Gru 2008    Temat postu:

To opczywiście temat numer jeden. Walczę, chcę mieć ją w jak najwyższym stoponu oryginalną - narazie szukam przednich błotników. Teoretycznie można dorobić, ale chciałbym tego uniknąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Sob 22:33, 10 Sty 2009    Temat postu:

Mam nadzieję ze znajdziesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batagur
administrator



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Pon 22:38, 29 Cze 2009    Temat postu:

I co powiecie na jej temat? Very Happy







Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Wto 7:30, 30 Cze 2009    Temat postu:

echh Maciuś..........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
104
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Wto 8:03, 30 Cze 2009    Temat postu:

Robi wrażenie Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jogurt
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 12:13, 05 Sie 2009    Temat postu:

piękny sprzęt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkowice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Pon 19:25, 17 Sie 2009    Temat postu:

ladna m05 ale ja chwilowo musze wyleczyc sie z polskich sprzetow mam do nabycia lloyda arabelle wiec musze na to autko szukac kasy wszelcy sponsorzy poszukiwani Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batagur
administrator



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Śro 19:58, 28 Paź 2009    Temat postu:

Parę innych ujęć SHLki.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batagur dnia Śro 20:00, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Starszy Skarpeciarz



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Czw 10:32, 29 Paź 2009    Temat postu:

jak tak patrzę to mi się płakac chce
człowiek zwozi to do domu a potem nie ma kiedy z tym porobić , a jeździć by se chcialo....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batagur
administrator



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice
Płeć: CHŁOP

PostWysłany: Pon 21:30, 08 Lis 2010    Temat postu:

Kolejne małe nowości w mojej kolekcji. Tym razem trochę sportu motocyklowego.

21.04.2010 r

Legenda motocrossu CZ 250-380. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę że nasi sąsiedzi produkowali wspaniałe motocykle wyczynowe które odnosiły ogromne sukcesy na międzynarodowych imprezach. Obecnie wciąż są cenione zwłaszcza przez początkujących zwłaszcza przez niskie koszty nabycia i remontu w stosunku do motocykli japońskich, oraz dobrą dostępność części. Nabierają również wartości w oczach kolekcjonerów. Podobnie jak u nas w pewnym momencie rozwój CZ został od górnie zahamowany a udane konstrukcje skopiowane przez japońskie marki. Wcześniej CZ-ty stały na równym poziomie z Husqwarną czy KTM.

Ja zdobyłem ramę z tego motocykla legendarnej marki w motocrossie niestety bez silnika, stąd prośba jeśli ktoś z Was wiedziałby coś na temat 2 suwowego silnika wyczynowego proszę o kontakt (nie koniecznie musi pochodzić z CZ byleby miał swoje lata...) zbiornik pochodzi z MZ ETZ 251.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Drugą można powiedzieć bardziej zabawką czyli jeszcze nie zabytek jest Aprilia ETX 350. Powoli odzyskuje dawny blask ponieważ trafiła w nie odpowiednie łapska... Z ciekawszych rzeczy jest jej konstrukcja z 88 roku z rozwiązaniami technicznymi odpowiadającymi motocyklom z lat ok 94-5 roku jak 2x hamulce tarczowe, silnik 4 zaworowy bez kolizyjny na pasku rozrządu, elektryczny rozrusznik oraz chłodzenie zarówno powietrzem jak i olejem. Silnik ROTAX produkcji Austriackiej co ciekawe taki sam jak w Harleyu MT 350. Pierwsza fotka w stanie jaki kupiłem nie na chodzie.






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batagur dnia Czw 22:03, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.syrenabielskoklub.fora.pl Strona Główna -> Motocykle i motorowery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin